Språk

Få rabatt

Meny

Handelsvillkor

Betalning

Dolphin Healthcare ApS accepterar betalningar med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard och JCB. Betalningen kommer att dras från ditt konto först när varan skickas.

Alla belopp är i danska kronor (DKK) och inkluderar moms.

Dolphin Healthcare ApS använder en godkänd betalningsserver som krypterar alla dina kortuppgifter med SSL (Secure Socket Layer)-protokoll. Det innebär att dina uppgifter inte kan läsas av.

Leverans

Dolphin Healthcare ApS skickar varor på alla vardagar för beställningar som görs före kl. 12.00.

  • Leverans till din adress med GLS i Danmark kostar 95,00 kr.
  • Leverans med GLS till övriga skandinaviska länder kostar från 250,00 kr.

Personuppgifter

Vi behandlar dina personuppgifter konfidentiellt. Vänligen läs vår dataskyddspolicy, som beskriver hur vi använder de personuppgifter som du ger oss i samband med beställningsprocessen och din användning av webbplatsen i övrigt.

Val av lag och jurisdiktion
Avtal som ingås mellan oss med användning av dessa villkor omfattas av dansk lag. Eventuell tvist som kan uppstå i samband med vårt avtal, inklusive avtalets existens eller giltighet, ska föreläggas en behörig domstol i Danmark.

Reklamationsrätt

Det ges 2 års reklamationsrätt enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller för fel i material och/eller tillverkning. Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller prissänkning, beroende på den specifika situationen.

Dolphin Healthcare ApS erbjuder 5 års reparationsgaranti.

Reklamationen gäller inte fel eller skador som orsakats av felaktig användning av produkten/tjänsten.

Dolphin Healthcare ApS kommer att täcka rimliga kostnader för retur.

Läs mer om din reklamationsrätt på Konkurrence- och Forbrugerstyrelsens (Konkurrens- och konsumentmyndigheten) webbplats.

Vid retur

Kontakta och skicka reklamationer till:

Dolphin Healthcare ApS, Gl. Præstegårdsvej 8 F, 8723 Løsning.

Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott.

Återbetalning

Om en återbetalning har avtalats ber vi er att skicka era bankuppgifter så att vi kan överföra det avtalade beloppet. Uppgifterna kan med säkerhet lämnas via e-post eller annan elektronisk form eftersom de inte är känsliga uppgifter och endast kommer att användas för vår återbetalning.

Ångerrätt

Det erbjuds 14 dagars full ångerrätt för varor köpta i vår webbutik.

Perioden räknas från den dag då du mottar din beställning.
Ånger måste meddelas till oss senast 14 dagar efter köpet, och varan måste returneras senast 14 dagar efter att ångeran har meddelats i originalförpackning.

Meddelandet ska skickas via e-post till info@dolphin-healthcare.com. I meddelandet ska du tydligt ange att du vill utnyttja din ångerrätt. Om vi överenskommer om att varan ska returneras, kommer vi att skicka dig en returetikett från GLS med försäkring. Varan ska skickas till:

Dolphin Healthcare ApS, Gl. Præstegårdsvej 8 F, 8723 Løsning.

Du ska returnera din beställning utan onödig fördröjning och senast 14 dagar efter att du har utnyttjat din ångerrätt. När du returnerar varan är du ansvarig för att den är ordentligt förpackad. Bifoga en kopia av orderbekräftelsen i paketet.

Du bär risken för varan från tidpunkten för leverans och tills vi har mottagit den returnerade varan.
Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott.

Varans skick vid returnering

Du ansvarar endast för eventuell värdeminskning av varan som beror på hantering som går utöver vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och hur den fungerar. Varan får därför inte användas, eftersom den i så fall inte kan säljas vidare till det fulla inköpspriset.

Om varan har testats utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att du vid ånger av köpet endast får en del eller inget av inköpsbeloppet tillbaka, beroende på varans handelsmässiga värde.
För att få tillbaka hela inköpsbeloppet behöver du alltså bara testa varan för att bedöma dess art, egenskaper och hur den fungerar – men utan att faktiskt använda den.

Återbetalning

Om du ångrar ditt köp, får du självklart tillbaka det belopp du har betalat till oss, om ovanstående villkor är uppfyllda.
Vid värdeminskning, som du är ansvarig för, dras detta belopp av från köpeskillingen.
Vid användning av ångerrätten återbetalas alla betalningar som du har mottagit från oss – utan onödig fördröjning och senast 14 dagar från den dag då vi har mottagit det returnerade produkten.

Återbetalning sker genom en banköverföring, varför du måste skicka oss ditt bankkontonummer, varefter beloppet betalas till dig.
Vi kan behålla återbetalningen av beloppet tills vi har mottagit varan, om du inte innan dess har presenterat dokumentation för att ha returnerat den.

Klagomöjligheter - översikt och länkar:

Om du har klagomål på en produkt som köpts i vår webbutik, kan du skicka in en klagomål till:

Nævnenes Hus, Medlingsteamet för konsumentklagomål
Toldboden 2
8800 Viborg

Du kan skicka in ett klagomål via klagomålsportalen för Nævnenes Hus.

Medlingsteamet kommer att försöka lösa tvisten genom medling. Om medlingsteamet inte lyckas lösa tvisten kan du ta din klagomål till Konsumentklagomålsnämnden. Som utgångspunkt krävs det att varan eller tjänsten du vill klaga på har kostat minst 1.110 kr och högst 100.000 kr. Beloppsgränserna kan ändras. (Det finns en avgift för att behandla klagomålet).

Om du är en konsument med bostad i en annan EU-medlemsstat kan du lämna din klagomål på Europeiska kommissionens onlinemålningsplattform.

Swedish: Plattformen finns här: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Om du lämnar en klagomål här måste du ange vår e-postadress: info@dolphin-healthcare.com

Få 10% rabat på dit første køb i hele shoppen

Vi kører lige nogle helt vilde rabatter på shoppen lige nu – men vi vil gerne give dig 10% yderligere ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev!

Få 10% rabatt på ditt första köp i hela butiken

Vi har riktigt bra rabatter i butiken just nu – men vi vill ge dig 10% extra rabatt om du anmäler dig till vårt nyhetsbrev!